Dagens tankar o drömmar...

Jag har en vision, som jag säkert nämnt tidigare. Jag vill så mycket men min kropp räcker till så lite. Jag är en listmänniska så jag har fullt av listor inne i min skalle som behöver bockas av för att jag ska må bra. Lyckas inte så ofta.

Jag vill:
ha ett städat o fräscht hem
ha en stark, frisk och vältränad kropp
ha barn som är lugna, trygga, harmoniska och kloka
laga och servera god, hälsosam och bra mat
att mina barn ska äta och sova ordentligt
ha en lantlig/romantisk interiör som man ser i Hus o hem, Allt i hemmet, Ernst
ha ett stort tålamod och vara en god mor, fru, syster, dotter, vän, matte

Jag har:
hundhår och dammtussar överallt o sunkiga mattor
en kropp som en heffaklump som varken vill eller kan göra det jag vill
varken ork. lust eller kunskap om att laga den goda hälsosamma maten, så fort jag provar ngt nytt vill de ha potatismos o köttfärssås, köttbullar eller tacos...
barn som sover hos mig typ varje natt o måste ha sin mamma liggandes brevid för att kunna somna
trygga, kloka och helt galna barn med MYCKET känslor som visas ofta och just det, mycket...
har ett fint, nytt hus som är halvfärdigt och inrett av IKEA, FMCT och Mala loppis
inget tålamod, bara munnen full av snus och dåligt samvete för allt ovanstående

Jag drömmer om:
att sväva runt i mitt väldoftande, dammfria hus i fina linnekläder, barfota i mina välpedikerade (är det ett ord?) fötter
äta en enda måltid utan ngt bråk, skrik eller sura miner
få läsa en av mina nya böcker som står o frestar mig i hyllan medans barnen somnar gott i sina sängar
ta lååååånga promenader med mina väluppfostrade hundar
ta vara på dagen och göra det bästa av den

Jag:
rispar upp mina tights av hälarna som får träffa fotfilen alldeles för sällan
hafsar ihop ngn mat av det jag har i frys/kyl, oftast inte så mkt, och kastar i mig maten på 10 minuter för att kunna styra upp oredan
läser typ när jag sitter på toa o kastar trånande blickar efter min härliga, inbjudande böcker som ingen bläddrat i
går ut o sparkar boll i trädgården med hundarna för mina ben bär mig inte
längtar efter att dagen ska ta slut så jag får gå o sova in oroliga sömn o vaknar upp lika trött igen
skjuter fram allt till imorgon med hopp om att mer kraft ska infinna sig

Vilket liv man lever egentligen. Jag ska sluta leva upp till alla förväntningar, speciellt mina egna. Lyssna på min kropp o göra lagom mycket, ta en liten runda istället för att må dåligt över inget alls. Och framför allt ska jag njuta av att vara med min underbara familj! Vi har tak över huvudet, ett ganska fint sådant, kläder, mat och varandra! Vad behövs egentligen mer för att njuta av dagen?

Nu ska jag hämta mina galna barn och njuta av lyxen att få vara med dem varje dag!



Detta va ett tag sen, men hur många föräldrar hittar sina små knyten bakom rullgardinen?

Kommentarer
Postat av: LillStrumpa

Du e iaf världens bästa syster! O jag tycker att du är en tokbra mamma o har ett mysigt hem! :)Kram

2011-05-26 @ 15:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0