On the road again...

Igår cyklade Ellie, 3 år, till sitt dagis på sin systers gamla cykel! Det tyckte jag va starkt gjort med tanke på att det är säkert 1,5 km dit... Hon va såååå stolt o trött... :) Jag satte på ett gammalt moppskaft så jag kunde putta henne lite i backarna. Så där gick hela cirkus Hassellunden. Jag med mina skoskav o två hejjalösa hundar som ville sniffa på allt o gärna busa. En vinglig dotter på inlines som höll mig i bakfickan o en cyklande dotter som jag fick putta lite på. Lägg till en jacka och ett par gympadojjor i handen. Jo men så att, det är väl bläckfisk man är eller? Fast det gick bra, inte så långt till Viras dagis ju...

Resten av vägen gick sådär. Eller nej, det gick bra men det är ju inte så lätt att hålla takten med en tös som helt plötsligt tvärnitar för att berätta för sin lätt stressade mamma att kolla, där e en skalbagge, han följer efter oss! Sen va hon tvungen att tvärbromsa för att kolla in lite hjortbajs, en skalbagge till, öppna grinden, fråga vad folk i bilarna hette, varför de hade de kläderna på sig, var de skulle osv. Allt medans hon försökte styra o hålla sig på vägen. Tänk vad mycket lättare det varit om hon tittat rakt fram! Då hade hon kanske inte stegrat på diket, cyklat mitt i körbanan, cyklat på sidan eller snott in sig i kopplen. Vilken syn det måste ha varit!

Jag är iaf ändå stolt över mina friskis barn som gärna rör på sig och hellre tar cykeln än bilen när vi ska iväg. Idag blev det cargobiken till dagis eftersom jag hade lite packning med mig. Igår va det min svåger som hämtade barnen o han tog hem ALLT, extra kläder, överdragsbyxor o fleecejackor eftersom det skulle bli regn igår. Duktig han e. Det enda han glömde va Ellies cykelhjälm o Viras skor ;) Typ det enda jag behövde imorse, ha ha ha, men jag hade extra så det gjorde inget. Jag är väldigt tacksam över att han hjälpte mig och imponerad över hans tankesätt trots att han e man... ;)

Nu har jag även varit ute med hundarna o måste ge mig av till affären för att köpa det sista inför Emelies kals ikväll. Nästa vecka fyller hon 14 år!!!! o i helgen ska 2/6 till stockholm så vi får fira innan de åker, alltså ikväll. Det är önskemål om grillning med pommes o sen chokladpudding till efterrätt. Ganska enklet för min del så jag är nöjd med hennes val. Måste ju hämta ut hennes present som kom med posten igår oxå, är ganska så övertygad om att hon kommer tt bli såååå nöjd!

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0