Flickan med guldbyxorna...

Henne skulle jag vilja vara! Tänk o kunna handla obegränsat utan o tänka på vad saker o ting kostar o hur många dagar det är kvar till löningen. Jag är väldigt duktig på att handla skor, kläder o prylar. Inte så att det dröslar av det här hemma men oftast när jag ser något som jag skulle vilja ha/behöva så är det ju så fasligt dyrt! Skor, jackor, smink o kläder till mig o Peter tycker jag får kosta lite. Vi växer förhoppningsvis inte ur kläderna, skor e superviktigt o ha bra kvalitet o smink är viktigt för min ärrade hud... 
Jag behöver en vinterjacka och ett par tjockare höst/vinterskor. Inte supertjocka för det köpte jag förra året, ett par curlingstövlar som är våldsamt sköna. De va våldsamt dyra oxå men jag hoppas o planerar att de ska vara ett tag. Skor är mycket roligt tycker jag o de jag hittar är oftast med ett fyrsiffrigt pris. Men så använder jag ju de desto längre tid oxå. Idag blev det ett par skinnstövletter modell kraftig från Life i Hlm. Sååå sköna! O riktigt snygga, enkla, stilrena o lite grova. Det är min melodi det! Så nu behöver jag inte fler skor detta året, ev ett par inneskor men det kan man väl önska sig i julklapp. Till våren däremot behöver jag ett par skor, jag vill ha ett par vita skinnconverse. I år köpte jag ett par vita björn borg som e hur snygga som helst, bara det att halva skon e skinn o halva tyg, hur sunkigt ser inte tyget ur? Ska testa o sänka ner dem i lite klorin, jag kan ändå inte använda dem när de e så dassiga...
Nu sitter jag här med hängande läpp o avdomnad tunga. Nej, jag är inte lessen men jag har varit hos tandläkaren o bytt ut en gammal fyllning. Bedövningen är sååå dryg o det sticker o känns konstigt i munnen. Först va jag tveksam till bedövning men det va tur, hålet var mkt djupare än vi först trodde. O det va inte smärtfritt med bedövning heller kan jag säga. Men nu e den fixad för 400 kr o det känns helt ok. Snuset rinner o jag dreglar lite men va fasen, jag e ju ensam hemma o ska bara dammsuga o röjja lite i garderoben. Töserna e hos mormor, äntligen! Får se om de ska sova över, jag ska va hemma själv ikväll med fem barn så lite bortfall kanske bara underlättar :)
Måste visa mina nya skor...
Så sköna o jag tycker de är grymt snygga vardagsskor!

Kommentarer
Postat av: marta

Skitsnygga skor ju!! :)

2011-11-24 @ 21:57:06
URL: http://bataljonveien.blogg.se/
Postat av: marta

Oj, glömde att skriva att jag nu äntligen hittat fram till din blogg! Ska genast lägga till den på bloglovin.se Wohoo. Kram! :)

2011-11-24 @ 21:58:23
URL: http://bataljonveien.blogg.se/
Postat av: mamma buus

De är verkligen skitsnygga ;) o dessutom gudomligt sköna nu när skoskavet har läkt... Tror att jag kommer att bo i dessa tills snön kommer o flytta in i direkt när snön försvinner. Välkommen hit förresten, inte riktigt lika mkt vardagslyx som på bataljonveien men oftast lite galna grejjer som händer... som vanligt i mitt liv :)

2011-11-25 @ 08:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0