I löööööve Weeping willows!!!!

I fredes åkte jag o syster på galej! Det bar av till Babel, en gammal kyrka som blivit nattklubb i Malmö. Vi va på plats strax före 20.00 då det var dags för världens bästa wip wip att uppträda (ett uttal från en kär gammal vän) Efter en timme kom de indröslandes på scen, men den som väntar på ngt gott! Även om det kändes lite som att om de väntar lite till för o tagga oss så går vi!!!

Åh vad det va värt o stanna! 5 stiliga män i 60-tals kostym o sjysst stuk stod på en minimal scen o snart kunde vi avnjuta den ena härligheten efter den andra. Magnus Carlson har nog den mest fantastiska röst jag någonsin hört! Jag får fjärilar i magen, blir varm i hjärtat, ett ständigt leende o håret reser sig på armarna. Det var inget stort ställe o det kändes ungefär som om vi satt hemma i soffan med den bästaste av grupper på besök!

Jag gillar det där 60-tals stuket på låtarna o finns det ngt hottare än en lång man iklädd smala kostymbyxor, vit skjorta, smal svart slips o högt knäppt kavaj? Visst det låter kanske inte så snyggt men ni fattar, lite beatles stil. Fantastiskt passande! Tycker inte ni oxå att det är lite töntigt att spela på en sån där ring med bjällor i? helt plötsligt blev det bara så himla manligt! :)

Det var en så härlig stämning, de va så närvarande och det kändes verkligen som att de hade skoj o inte bara tänkte på cashen...

Då man lyssnar på texterna blir man bara helt förälskad i denna stackars, olyckliga man. Hoppas att inte allt är självupplevt. Tror ni att jag blev mkt upprörd då min mobil dog, vi hade glömt kameran hemma o Malins mobil tog riktiga skitbilder? Allt detta då vi va så nära!!! Men här är en bild på Mannen med stort M som jag snott från kvällen som gick.



Låtar som "Broken promise land", "Louise", "Touch me" "Blue and alone" osv osv. Jag får helt enkelt inte nog!!!!
Jag är definitivt inget tekniskt geni men jag hoppas innerligt att jag lyckas vidarebefodra er till youtube så ni kan njuta av Broken promis land, lyssna på texten, bryt ihop, gråt en skvätt o bara älska Weeping Willows!!!
http://www.youtube.com/watch?v=8W2oQuzNVT0&feature=player_detailpage


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag håller med du... :) E de enda som spelas här hemma igen nu... :) Iaf när jag får bestämma...

2011-09-19 @ 06:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0