Stackars, stackars Robinsondeltagare...

Ännu en säsong av Robinson är i full gång och jag bli lika förundrad varje gång. Vad är det som är så lockande att titta på när människor blir förnedrade, gnälliga och giriga. De ska bo under vidriga förhållanden, vara smutsiga, bli sjuka, skapa intriger, skada sig i tvälingar osv.

Det som förundrar mig mest är att människor fortfarande söker dit och klagar oavbrutet på missförhållanden osv. Varför söker man då dit? Det va väl bara första säsongen som det var lite exotisk semester över det hela. Alla som sett programmet tidigare vet väl att det är ont om mat, finns insekter stora som bofinkar, är varmt, kallt, fuktigt osv.

Jag brukar inte titta på eländet men denna vecka har jag ändå hamnat i närheten av tv:n då det sänds eftersom barnen i huset gillar programmet. Men som sagt, jag förstår ingenting!!!

Det har ballat ur tycker jag. Stenhårda Paolo ska tyka sig o vara så vansinnigt tuff och skoningslös, alltid är det ett lag som bor bra, äter ganska gott, blir solbrända och mår ganska gott. Varför är det så varje säsong? Varför tröttnar inte folk att titta på misären som gnälliga svenskar beklagar sig över när det finns så många människor som lever ett sådant liv alltid, helt ofrivilligt?

Nej, jag önskar att vi kunde bojkotta skiten så kanske de inte spelar in fler säsonger!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0