Utflykt med mina flickor!

Fredagar är vi lediga här hemma, från förskoleklass o dagis. Idag hade vi inget planerat mer än något roligt så vi drog till skånes djurpark, vårt favoritmål! Fast idag var det dessvärre en besvikelse. Det första vi såg var lappar där det stod att hästarna fått salmonella och inga djur fick klappas och barnens zoo var stängt tills smittkällan upptäckts. Alltså inga kaniner, får eller annat smått att gosa med. Vidare var där såklart inga hästar synliga eftersom de satt i karantän. Inga kor, inga får, en sköldpadda och endast en sälpanna kunde skymtas.

Jag hörde Johan Glans säga "finns ju inget o se i de där hängen, man står o tittar på ett tomt hänge och sen börjar man titta på folk. Titta där lilla gumman, en trelleborgare... Det är inte ofta man ser dem såhär långt norrut..."

Ingen räv, ingen järv, inga björnar!!!??? Men i det nya björnhänget såg vi en bekant björn, jag o Ellie...



Vi begav oss upp på björnberget där vi såg de andra björnarna, ungarna o dess mamma o käkade frukt tillsammans med dem :)

Sen var det lite aktivitet med morrande lodjur, tvättbjörnar, vildsvin o sen tog vi genvägen o kollade på myskoxar, vincenter o hjortar.

Efter det bar det av till city gross o käkade korv. Jag kände mig nöjd med det eftersom de kostade 12 kr där o 19 på djurparken, ända tills jag satte mig o käkade o såg att det kostade 7 kr i förbutiken! Jag vet, jag är snålverner, men fasen va sur jag blev. Fick iaf till lite fynd o köpte varsit par stövlar till tjejerna för halv priset o sen smet jag in på Zizzi som ligger brevid o hittade massor med fina kläder. Köpte 3 plagg och två av dem ska jag nu skutta i, sminka mig o fixa håret. Ikväll ska nämligen jag o min man bli bjudna på middag hos syster o Patrik o sen ska vi dra till Malmö för ännu en konstert. Ikväll är det Lars Winnerbäck i Malmö konserthus, kommer att bli helt ljuvligt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0