Var kom energin ifrån?

Jag som känner mig som en medvetslös heffaklump vaknade idag relativt tidigt av min uberpigga dotter Ellie. Efter lite mys gick vi upp vid 7, käkade frukost o gjorde oss iordning för dagen. Vira sjusovare kom uppraglandes vid halv 8 o sen blev det som vanligt lite bråk ang kläder, lockigt hår o längd på skosnören!?
Barnen på skola o dagis o jag satte mig o donade lite med smyckena, fick en ny beställning idag på två halsband o två läderarmband med stansade brickor. Slog nog mitt personliga skaparrekord idag för jag hann med allt på 2 timmar! Då fick jag ändå stansa om en bricka o borra nya hål i 10 brickor. Ibland får man sina snilleblixtar, de brickorna jag använder till läderarmbanden va slut o jag fick inte tag i leverantören, beställningen är till på fredag... Ut i förrådet o letade upp ett mini, mini universalborr o plötsligt hade jag de rätta brickorna! Känns skönt o få det klart!
Efter det åkte jag o storhandla men glömde lappen hemma... Kom ihåg allt utom majs o tortilliabröd, men vi ska ju inte ha tacos idag ;)
Hämtade Ellie, dammsög hela huset o sen hämtade jag Vira. Åkte till tandläkaren med Ellie, men innan det gick jag förbi en tavla som jag plötsligt satt upp helt perfekt ovanför en byrå, sjysst ögonmått!
Nu har jag skrivit ut alla papper och gjort iordning allt inför kvällens visning, stekt upp fläskfile, chaminjoner o paprika till pastasåsen. Nu väntar jag bara på att mannen min ska komma hem o att pastan ska koka upp.
Ibland händer det! Att en dag flyter på precis som man vill, utan konstiga avbrott. Som igår tex när töserna fastnade i ett snår på en lekplats o blev nällade o geggiga. Eller som på em när jag trodde de lekte så fint hade de smusslat in en flaska nagellack på toa o målat lite här o där o lyckats tappa den så den gick sönder o Ellie skar sig i fingret. Det kallar jag avbrott....
Det enda som stör mig just nu är Smilla som står o skäller som en rabiessmittad utanför fönstret, men ärligt talat så skiter jag faktiskt i det, hon kan väl oxå få utlopp för sina känslor ibland? Nej, jag har inte knarkat, är bara väldigt tillfreds med mitt liv idag.
Efter maten ska jag packa ihop mina blingo saker o åka till min kusin o ha visning, det ska bli hur skoj som helst! Så är ni sugna på en visning så hör av er, jag är sjukt taggad :)
En härlig bild på mina härliga töser på härliga Spissudde. En mkt avlägsen plats i barndomens skogar. Dit åker jag alldeles för sällan, ska bättra mig tror jag, även om jag tänker på dej varje dag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0