Host, snörvel, spott o fräs

Idag känner jag mig lite som en man, en ynklig förkyld man. Jag avskyr att vara förkyld. Jag blir så matt, trött, orkeslös, på dåligt humör o värst av allt... ynklig. Det är så vansinnigt synd om mig när jag är förkyld. Flåsar som en flodhäst när jag rör mig mer än en meter åt något håll, kan bara andas med öppen mun eftersom näsan är full av snor, sticker i näsan o ögonen tåras för att man har ett par hundra nysningar på gång men som inte riktigt vill komma ut. Tung i huvudet, fryser, svettas ja, hela registret.

Idag har Ellie varit hemma, hon e ju ledig på tisdagar, och skolbarnen skulle iväg så det var bara o asa sig upp vid halv sju. O vad jag skulle velat ligga kvar i sängen ett par timmar till. Det sägs ju att en förkylning ska vilas bort men hur ska man kunna göra det med en bunke ungar, tvätt, disk, matlagning o en koloni dammråttor på golvet? Klart man inte kan, kanske därför man som vuxen är förkyld ganska länge?

Nu är jag iaf hemma själv en stund, tjejerna blev hemringda till mormor, Albin e i skolan o ska till fritidsgården efter, Emelie e i skolan men klarar sig själv. Jag ligger nerbäddad i soffan o har fastnat framför en seg film från 19oo-frösihjäl men visst är Elvira Madigan en film man borde se eller? Den har snart varat i en timme o jag förstår inte rikgtigt vad handlingen är ens... Kan säga att det är inte lika mkt action i filmer från sent 60-tal som det är nu...

Snart kommer väl luarna hem o det ska lagas mat. hade det inte varit så onyttigt o hutlöst dyrt med den där hämtmaten hade jag beställt utan o tveka men ikväll blir det hemmagjord "thaimat" o det går lika bra det. Wokgrönsaker, kycklingfile o äggnudlar med lite sweetchilisås o kinesisk soja. Det blir gott det!

Lite så här ser jag ut idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0