Åldersnojja?

Idag är min sista dag som 33 åring... Imorgon smäller det alltså, ett år kvar till 35.... fem år kvar till 40... och ENDAST 31 år kvar till pension!!!??? Vart tar tiden vägen????

Jag mår inte dåligt av att bli äldre, snarare ångest för att det blir mindre o mindre tid kvar med mina barn! Det är faktiskt det som jag nojjar över mest. Vad ska de göra när inte jag finns för dem? Ah, vad är det o tänka på nu? Jag är ju rena ungdomen??? Eller? Många frågetecken... Känner mig precis som vanligt, som jag alltid varit oavsett ålder. Det enda som ändrats är antalet familjemedlemmar och antalet ansvarsområden. :)

Det är så skönt att uppnått ett mognadsstadie där man inte behöver oroa sig för vad andra tycker, eller skämmas över saker man gör/gjort. Att få göra det man vill o inte det som andra gör. Fast jag har nog aldrig riktigt skämts över vad jag gör/gjort, herregud, då hade jag ju fått leva under en skämsstrut hela livet. Jag är en människa som gör bort mig ganska ofta oavsett ålder och har helt enkelt fått acceptera det o skratta åt eländet. Inte kan man gräva ner sig för att man:
trasslar in sig i ett packband mitt på stan o dröslar ner i marken,
att man hamnar först i cruisningkön med mammas rostiga, guldiga 240,
att man blir nerbajsad av en anka när man ska se sportig o fräsch ut på vårruset
att man råkar prata alldeles för högt när musiken/pratet tystnar
ägt och kört en Twingo
listan kan bli oändlig och jag antar att min familj o vänner sitter på en hel del saker jag gjort under åren...

Nu njuter jag av att:
kunna lösa korsord utan o bry mig ett dugg om hånandet
baka "torra kagor" o avnjuta dem med en ungdomlig cola
gå på Harrys utan att behöva se personerna där som potentiella partners
kunna komma hem, efter en utekväll, o nöjt krypa ner till mannen i mitt liv
vakna upp med två galna barn att mysa med
titta på Big Brother o skaka på huvet åt alla galna, omogna personer som är äldre än jag
köra enligt hastighetsbegränsningar utan o känna mig stressad (förutom när min syster e med i bilen)
känna igen blommor som hortenzia, begonior o liljor
känna igen diverse småfåglar o dessutom lära mina barn vilka de är
ha en handväska som innehåller typ ALLT o väger ca 5 kg...
se en vy i naturen o känna i hela mig hur fint det är
gnälla lite hemma i smyg på odågor jag mött på stan
ha koll på grannarna i området, ifa något ser misstänkt ut
minnas reg nr på mystiska bilar ifa ngt skulle hända i det omr just med anknytning till bilen
dricka "silverte" varmt vatten alltså...
skutta i ett par "pissetofflor" eller ännu hellre köpa dem på en marknad
irritera mig på folk som skräpar ner i naturen eller inte plockar upp hundbajs
ha trafikvarningen på i bilen så det inte hänt en olycka där jag kommer
osv osv

Äh, 31 år kvar till pensionen? 33 eller 34 år, jag är redan pensionär i hjärta o sinne. Lever ett liv som andra säkerligen anser som tråkigt, töntigt o trist men som jag själv tycker är alldeles, alldeles underbart ;)

PS. Gjorde nyss ett test på tantvarning.se.... här e resultatet!!!!

Gratulerar, du är en TANT-DE-LUX!

Du njuter till fullo av vad livet har att

erbjuda. Unnar dig spabehandlingar,

utvecklande kurser, inspirerande

umgänge eller kanske bara en stilla

stund vid havet. Rynkor, gäddhäng och

gråa hår bekommer dig inte. Med skinn

på näsan och båda fötterna på jorden

kan du utföra stordåd. Om du vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0