Vilodag?

Idag har det varit en ganska hyfsad vilodag men ändå e jag såååå sleten!

Skjutsade barnen till skola/dagis, hem o tog tag i mammabuus.se Nya foton, ny design på sidan och nytt beställningssystem. Känner mig nöjd men det fattas MYCKET som ska tillverkas och fotograferas. Då har jag något att se fram emot! :) Efter helgen får det bli tror jag, de närmsta dagarna kräver lite röj o bak i hemmet inför söndagens blingovisning! Som vanligt lägger jag ju mer tid på att damma lister o rensa i lådor än att få undan leksaker o tvätt som på något sätt hamnar i varje vrå hemma hos mig.

Va o hämtade Vira på skolan för ett besök på allergi mottagningen... Hon såg fram emot att få visa sitt mod vid ett blodprov men hastigt o lustigt blev det ett mini pricktest och då svek modet ordentligt för en stund. Men klart att min duktiga dotter fixade det också. Inget roligt test då fiskpricken blev GIGANTISK igen. Sedan blev det snack om pollenallergi och en remiss till öron, näsa, hals för undersökning av ev polyper. Tänk om det är en sådan liten sak som gör att hon ständigt går med svarta ringar under ögonen och har ett sånt sjuhelsikes humör! Blev lite nya mediciner oxå som jag hoppas ska hjälpa kvickt.

Kusin P hämtade Ellie på dagis o sen bar de av hem till henne o mys med katter, pyssel o bak. Ellie var så nöjd när hon kom hem, flera timmar efter det att vi va klara på sjukhuset. Mysig för dem!

Hemma lagade Emelie mat, lax med fetaosttäcke och pasta med squash/morötter. Riktig, riktigt gott! Roligt att hon tar initiativ själv, skriver handlelista o lagar mat. Synd bara att hon inte åker o handlar o diskar upp allt oxå... fast hon tömde diskmaskinen imorse! Man tackar! :) Det är tur vi har den där tonåringen hemma, hon fyller verkligen sin funktion i familjen :)

Nu blir det bingen för min sletna kropp. Har varit en tuff vecka o efter nästan en hel timmes karvande på Albins kalufs gjorde det inte lättare... Men han måste tappat säkert 5 kg efter att ha blivit av med det håret :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0