Sugen på renovering!

Sedan jag va liten har jag alltid tyckt om att möblera om, måla möbler och grejja. Nu som vuxen är jag en sucker för att måla om väggar, tapetsera, restauerar gamla möbler osv osv. En förändring är en enorm tillfredsställelse för mig, att se hur fint och annorlunda något blir.

Därför var det jätteroligt att bygga nytt hus, som vi gjorde för snart fem år sedan, där man fick välja allt nytt! Men nu inser jag hur mycket vi fegade... Alla utrymmen som är till för alla har samma tapet medans barnen fick välja egna på sina rum. Hall, tvättstuga och badrum blev fräscht ljusgrå med vita fönster. Nu är det bara TRÅKIGT!!!!! Jag har drömt om att tapetsera om ingångsverandan i en fantastisk tapet som jag hittade i ngn tidning, Josef Franks "vårklockor". Blev aningen panikslagen då mamma berättade att hon läst ngnstans att just Josef Franks tapeter skulle sluta tillverkas, av ngn anledning med rättigheter tror jag. Jag ringde genast vår färgaffär som bekräftade det hela. Jag knapprade in på tapetorama.se och lyckades beställa hem två rullar som nu ligger i tryggt förvar på en hylla.... Åååå som jag längtar efter att den ska komma upp!!!! Det har ju varit lite mkt med vinterjour så Peter har inte riktigt prioriterat det hela och eftersom vi har väv där just nu måste det bredspacklas, slipas o bredspacklas igen, o det verkar inte riktigt som att min man har förtroende för mig i just detta...

Nu verkar det som att det närmar sig! Vi köpte bara två rullar eftersom planen var att vi skulle ha pärlspont på nedre delen av väggen o tapet på övre, nu tvivlar jag lite. Tror att det blir för mycket med pärlspont bland alla de fönster som är där. O det är mkt tveksamt att tapeten räcker till hela rummet pga mönsterpassningen. Men nu har jag, som vanligt, en lösning. Som min man dessutom köpte! Det kommer att bli hur bra som helst! Nu måste jag bara jaga fatt några enfärgade hissgardiner som passar till det fantastiska mönstret! Blir alldeles lycklig när jag ser det och vet att jag har det i min ägo, för det lär vara ganska svårt att hitta en sån här tapet just nu o en bit framåt. Lyckliga mig! :)

Smakprov på tapeten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0