Total avslappning...

Ganska svalt o ruggigt ikväll. Frusen o ont i nacke o armbåge av väderomslaget. Barnen skulle äääääntligen få sova hos mormor o Peter betar av lite kunder via telefon i matrummet. Som bäddat för ett JÄTTEVARMT bad för mig! Det är inte ofta jag får bekanta mig med mitt älskade badkar eftersom töserna tar ganska lång tid på sig att somna nuförtiden. Lite uppvärmning inför sommarlovet kanske? Iaf sprutade jag badkaret fullt av en härligt rosa, väldoftande tvål o sen fullt ös på varmvattnet. Bara o sjunka ner i de rosa bubblorna o njuta av värmen som lindrar smärtan en liten stund. Andas lugnt o djupt. In med det goda, ut med det onda som Kjell brukar säga. Inte in med det onda, ut med det goda, som jag kommer på mig själv att "mantra". Kanske ine så bra...

Efter ett sådant bad är jag helt lealös. Kan knappt torka mig ens för jag är såååå avslappnad o förmodligen  är det så sällan jag tillåter mig vara det, så jag vet inte hur jag ska hantera det! Men efter en stund drog jag på mig mina älskade joggingbyxor, ett par tjockstrumpor o en dubbelsnus. Hittade ett täcke o en kudde o har bäddat ner mig i soffan. Här ska jag ligga tills jag ska sova, slöglo på tv o lyssna på hur professionell min man låter när han pratar med tilltänkta kunder om isodrän, gula fula lister, uppfyllnads material, grävning, dränering osv osv. Lite så här faktiskt, fast med mindre päls o mer kläder :) 


Kommentarer
Postat av: LillStrumpa

Haha, tror mest att Ester ligger så... :) Skönt med lite avslappning, de förtjänar du! Sen att din knäppa lillasyster ringer o väcker dig tidigt på morronen o sätter dig i arbete de e en annan femma... :) Saknar badkaret ibland... Får slappna av med massagestolen istället... Gör lite ont, men gör ju nytta iaf... :) Tack för all hjälp idag! <3

2012-06-01 @ 19:17:01
Postat av: mammabuus

Ja, riktigt så ligger kanske inte jag men tyckte det va en mysig bild :) Ingen fara, hjälper gärna till o ska inte ligga o sova långt ut på fm... :)

2012-06-02 @ 16:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0