Bio!

Då jag o Vira slutat tryna idag, vid 10 tiden, va det så grått o trist att vi bestämde oss för att gå på bio! Det va längesen och det var väl det enda som vi egentligen orkade med just idag. Det blev Bilar 2. Som vanligt när jag kom upp o skulle betala med kortet så blev jag bryskt påminnd om att de inte tar kort, bara o traska ner o plocka ut kontanter.

Inne i salongen blev vi alla lika snyggt utsmyckade med 3D glasögon... väldigt attraktivt... Vira o Peter blev såhär!



Filmen var som värsta actionrullen med många Bond inspirerade händelser. Finns många sjyssta detaljer på de där bilarna... Peter o Vira var väldigt nöjda medans Ellie ville åka hem då popcornen var slut och efter halva filmen somnade hon i min famn, bra reklam för de som kom efteråt... :)

Annars har dagen mest bestått av ett kaos i min hjärna. Operationen närmar sig med stormsteg och jag börjar nog få kalla fötter. Ska jag verkligen genomföra det här? Visst, jag bli smal och risken för diabetes och hjärt/kärlsjukdomar minsakas drastiskt men jag då? Vem blir jag om jag inte är tjock? Jag är rädd för att jag inte kommer att känna mig som mig själv och att jag kommer att bli förändrad... Imorgon avgörs det. Blir operationen uppskjuten till v. 34 så vet jag inte vad jag gör... Tveksamheten är enorm just nu. Jag vet att jag klarar det men som vanligt börjar jag skotta innan det snöat. Tänk OM operationen misslyckas o jag aldrig mer kan äta ngn fast föda? Tänk OM jag får tarmvred mitt i natten o dör? Tänk OM jag går ner så mkt att jag har en hängande mage ner till knäna?

Det där andra ligger lite vagt... Förmodligen blir det så att jag KAN äta i princip vad som helst, att jag KAN leva ett helt normalt liv, att jag KAN gå på badhuset med mina barn utan o gråta, att jag KAN köpa vilka kläder jag vill, att jag SLIPPER o tro att alla skrattar åt just mig eller hånar mig bara för att jag är tjock.

Läser man ovanstående bör ju inte valet vara så svårt eller hur? Men jag är som jag är och det är just såhär... Oförmögen att ta ett beslut, det är mitt nya jag... Ja, ja, den som lever får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0