Midsommar 2011

Detta firades på Ivö! Jag o tjejerna åkte ut redan på onsdagkvällen o grillade o mös med syster o Patrik. På torsdagen började folk trilla in... Kompisar, föräldrar och norrmän! Patriks bror är tillsammans med en norska och en del av hennes släktingar var sugna på en äkta svensk midsommar. Så blev det! Sunkiga stugor, massor av sprit, dans kring midsommarstång till trubadur, femkamp o sill. Det hela flöt på väldigt bra, bättre än jag trott.

Patrik är en driftig fd scout och han hade gjort upp schema för dukning, matlagning, disk, avdukning. Det följdes förvånansvärt bra och det va skönt o slippa o ha allt på sina axlar. Jag o Patrik handlade mat till typ 20 pers o det tyckte jag räckte ;)

Det blev mkt god mat och väldigt mkt dricka till många av besökarna. Alltid lika skoj o va nykter o se hur alla beter sig. Det hade dock underlättat lite under kvällens samtal med en väldigt överförfriskad norrman som pratade, även i nyktert tillstånd, nästan obegriplig norska... Varför hamnar jag alltid med dessa människor?

På midsommarafton tog vi en promenad till Ivö idrottsplats där vi klädde stången, spelade på chokladdjur, tittade på kobingo, åkte häst o vagn samt såklart dansade runt stången. Allt ackompanierat av en man med sin synth. Tror han e sångare i Mats Bladhs eller ngt annat dansband. Höjdpunkten va ändå att hans dotter, med down syndrom, fick sjunga ngr visor. Sånt värmer i mitt hjärta!!!!

Jag måste bara tillägga att i femkamp, tipspromenad och orienteringsrundan korades en vinnare. Inte helt otippat blev det.... JAG!!!!! Tjohoooo! Jag vann med en poäng över den väntade vinnaren. Hade jag inte ingått i ett så bra lag på femkampen hade det nog gått sådär, men nu gick det hur bra som helst. O det var en ganska trevlig titel jag kom åt tycker jag :)

Det var en intensiv men trevlig helg vi hade ute på ön men det var ganska skönt o få komma hem till sin egen säng i lugn o ro. Utan att grannarna knivhögg varandra, misshandlades och fick flaskor i huvudet. Med ambulans o polis utanför sov vi ändå gott i vagnen :)



En stackars, stressad kossa som skulle bajsa på beställning... Gick inte så bra. Blev utlottning av vinnaren och då vinnaren mottagit sitt pris släppte all prestationsångest o hon bajsade äntligen!!! På ett annat nummer, ganska så trist för den "riktiga" vinnaren...


Mina fina flickor, fullt upptagna med att käka klubba... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0