Släkt turné...

Jodå, ikväll avnjöts det gott grillat, sallad o ugnsbakade grönsaker hos kära släkten på Espet. Alltid lika gott o trevligt, görs bara för sällan. Det är något jag bör ändra med mitt liv, att ta vara på vardagen och inte spara allt till en annan dag. Att unna sig lite socialt umgänge o inte bara halvsova hemma på kvällarna. Töserna va hur lyckliga som helst för de får ju all uppmärksamhet av Patiiisssiiiiaaa. Såklart! Idag inspekterade de som vanligt lekstugan och lyckades dessutom krossa en glasruta... alltid händer det något! De övertalade oxå min snälla kusin och faster o fasters man att plocka ut deras häftiga Beach Buggi som kördes flitigt i den ENORMA trädgården. Tom jag tog en liten tur :) Det är en liten men mycket rolig bil att köra i, med mina långa skånkar var det lite svårt att växla men det gick det med! Ellie tycker att hon har världens coooolaste morsa ;)

Nu sover töserna gott i sina sängar o jag har öppnat alla fönster på vid gavel för o få in lite svalka i huset. Snart blir det bingen även för oss för imorgon bär det av på ännu fler äventyr. På fm kommer söta mormor o lilla moster. Vi ska ha lite klippstuga innan vi hämtar smörgåstårta o allra finaste mamma. Det ska bli besök av mormors syster o man som bor i ödemarken, typ, i de göingska skogarna. Undrar om det finns en ordbok för gammellönsbodiska?

Igår va vi på ännu ett släktbesök. I skogen hos min fasters man som hade en bunke barn o barnbarn på besök. Töserna älskar att få träffa sina stora nästkusiner som gör allt för/med dem. De kollade kossorna i hagen, hoppade studsmatta o sprang i vattenspridare. Levde livet alltså :) Vi gjorde dock en stor miss. Innan vi åkte körde vi inom McDonalds, ville ju inte komma dig vrålhungriga o jag avskyr o komma mitt i maten. Men det gjorde vi såklart. Ett stort lass med potatis, två rådjursstekar, sås, stekta nyplockade kantareller o annat gott. Va ju tvungen o smaka lite o jag ångrar bittert att jag inte kunde äta mer för det var verkligen jättegott! Inte visste jag att min störiga o småelaka kusin va en sån hejjare på i kocka!!!

Ibland får man ta sig en liten släkt turné, jag behöver dock MASSOR av tid för att ta mig igenom min... Bara på pappas sida finns det 9 syskon, över 20 barnbarn o över 30 barnbarnsbarn... Blir inte att vi träffar alla, bara 2 som vi håller kontakten med ordentligt. Mammas sida är lite lättare med 3 syskon, 7 barnbarn o 4 barnbarnsbarn. O då är vi inräknade så det drar ner det hela lite... Så det kan vara lite vanskligt när tjejerna ska ut o ragga, finns många släktingar bakom buskarna i den här stan... O en hel del som är väldigt söta oxå, har ett brödrarpar på området som jag försöker fresta Emelie med, det är ju mina nästkusiner o Emelie har ju inga gener av mig så det blir inte släktingar direkt... ;)

En bild på en söt liten tös för sådär 32 år sedan... Någon som känner igen henne? :)


Kommentarer
Postat av: Linen

Och 1 barnbarns barnbarn =) Glöm inte honom! Är ni hemma i nästa vecka? Tänkte om vi kunde komma med alla barn i nästa vecka?

2011-07-07 @ 19:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0