Tandläkarbesök o Ester 1 år... tiden går fort!

Alltså dagarna bara flyger iväg! Tyckte nyss det var midsommar men det är ju en hel vecka sedan!

I veckan har vi flyttat husvagnen från Ivö till Landön. Ivö är en riktig favorit men med nya ägare känns det inte riktigt lika skoj... En massa konstiga regler och avgifter... Nej, vi följer världens bästa campingvärd Jonny till Landön istället :) Nu får vi se vad vi tycker om att ligga vid havet. Vi har fått en jättebra plats bara några meter från havet och verkar vara trevliga grannar. Längtar efter att få inviga vagnen men det går inte denna vecka eftersom Albin har svårt för att förflyttas o sova ngn annanstans än i sin säng o där vi har liftar. Men nästa vecka kanske vi flyttar ut ngr dagar jag o tjejerna...

Idag va jag hos tandläkaren. Lite nervöst o gå dit eftersom jag fortfarande inte slutat snusa o har slarvat en del med tandtråden. Men visst, jag har slutat o ta EN snus, jag tar TVÅ istället, inte alls poppis. Iaf hade jag början till ett hål i en visdomstand i överkäken. Förslaget blev att dra ut den... Ja ja tänkte jag, det kan väl inte va så farligt, jag har iofs aldrig dragit ut ngn tand men har ju lagat många utan bedövning. Jodå, ut åkte den o det va väl inte så farligt men shit vad jag varit trött o haft ont i huvet idag! har halvslumrat på soffan halva dagen tycker jag. Jag som tänkte helslumra eftersom Peter skulle va ledig men som vanligt skaffade han sig ngt att göra så det blev inte riktigt som jag tänkt mig.

Nu sitter jag här o har lite ont i käken, blir en näve piller innan sänggående... Är livrädd för att ngt ska fastna o växa in i tandköttet... Men det går nog bra, tuggar bara på ena sidan. Dyrt va det me! 1500 spänn för undersökning, utdragning av tand o polering... huga. Inte konstigt svenskar har så dålig tandstatus. Men jag har världens bästa tandläkare iaf o tandsköterskorna är oxå super! Härligt att få välja själv o inte få ngn traggig gammal tant som diskuterar vänskapskrets med sköterskan med borren i högsta hugg ovanför ögonen. Trauma från barndomens skoltandvård... jisses...

Igår fyllde Ester Best 1 år! Tänk att hon bott hos oss i 9 månader nu. Den lilla vingliga valpen har blivit en ståtlig ung dam. Fortfarande lika glad för att bita i saker, oftast blir det en tom mjölkpaket eller ett tomt smörpaket som väntar på sopsortering men ändå. Funderar på bur men fick reda på i djuraffären att det är förbjudet enligt lag. Och jag vill ju faktistk att hon ska kunna va hemma själv, lös, utan att skada sig eller bita sönder allt vi har. Det ska nog gå, hon är ju inte så gammal... Märks att hon inte bitit sönder ngt på ett par dagar, annars hade det varit annat ljud i skällan på mig. Det har skett en drastisk förvandling på det här året... Här har vi henne 3 månader, liten o söt o alldeles ljuvlig där hon kom tultandes på sina vingliga ben.

 


Här har vi en ung, ståtlig tjej som hunnit fylla 1 år! Hon är så ljuvlig när hon kommer med sina tunga, klumpiga tassar o lägger dem om axlarna och ger en bamsekram. Så kelen o go även om hon gärna nafsar o slickar på oss. Hon är duktig o stannar på tomten, helst innanför grinden fast den är öppen. Får ofta komplimanger för vår fina labrador... ja, ja, labrador eller inte så är hon fortfarande världens sötaste o gosigaste. 32 kg blandras som lär bli tyngre o tyngre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0