Aahhhh....

... sitter i fåtöljen o spanar runt på nätet. Har idag gjort en del smycken till Mamma Buus, dammsugat, badat hundarna, klippt klor o klippt en bit av gräset. Snart ska jag ut o traska me grannen men nu njuter jag av en liten nackmassage från min älskade lilla hjälpreda Vira. Hon är riktigt duktig kan jag säga, alldeles lagom hårt för en sleten nacke som min. Undrar hur länge hon tycker det är skoj...

När Emelie o Albin va små lekte vi ofta skönhetssalong, min favoritlek! Emelie ville sminka o tvätta o massera ansiktet medans Albin, som var helt bestatt av fötter under en period, killade mig på fötterna. Sämre lek fick man leta efter! Men det va längesen. När jag flyttade in till familjen Håkansson va Emelie 7 år o Albin 5 år... Idag fyller Albin 12 år!!!! Jisses, det är helt galet! Denna lilla paug som man bar runt på är idag en stooor kille! Nu är han inte lika intresserad av att killa mig under fötterna ;) däremot är han väldigt intresserad av datorer o tv-spel! Vi firade honom i söndes med cheesecake, sockerbullar och ett PS3. Barnen brukar få välja själva vad de vill bjuda på o Albin valde cheesecake, jag tog ett eget initiativ o blandade i hackad dajm i en o jordgubbar i en, de blev fantastiskt goda om jag får säga det själv och det får jag ju, e ju min blogg ;)

Albin gick för tre veckor sedan genom en stor och svår operation, en steloperation av ryggraden. Detta är en op som alla barn med hans sjukdom genomgår och vi fasade för det värsta. Men håll i hatten, det har gått väldigt bra! Redan efter 10 dagar fick han komma hem och det har inte alls varit så många tårar som vi trodde. Han är verkligen duktig på o ta sin medicin o bita ihop i smärtsamma situationer. För det blir det. Det är ganska tufft o reda allt man ska nu, han är väldigt bräcklig och fel läge i ryggen gör väldigt ont på honom. Man blir lite halvstressad och supersvettig när man ska fixa allt så fort som möjligt o så smärtfritt som möjligt, men det går. Vi hade väntat oss en sängliggande paug och ansökt om dubbel assistans men det sistnämnda behövs nästan inte alls. Det är vid dusch o nr 2 man behöver vara två och det går ganska bra att parera det till när en assisstent är här eller när Peter e hemma. Skönt att han känner sig så trygg med mig och litar på mig så vi kan vara själva vissa dagar, utan en assisstent som håvar in pengar för att sitta o spela tv spel...

Nu ska jag gå o tejpa mina fötter o kränga på mina easy tone, ännu en inskolning av mina tassar i dessa fantastiska skor. Det ska bli skönt o gå en runda...

Här ser ni en glad o nöjd Albin, grattis på födelsedagen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0