Byte av objekt på önskelistan!

Högst på min önskelista har hela vintern varit en snöslunga! Åh vad skönt det hade varit att slippa o skotta med min sletna kropp, för skotta måste man ju! Speciellt om man är som jag... När man har en familjemedlem som tar sig fram med permobil måste man ju faktiskt skotta ut denne till tex taxi på morgonen. Och har man då starka autistiska drag, som jag har, måste man helt enkelt skotta hela uppfarten. Gången in till dörren, dubbeluppfarten o natruligtvis till de med ständig bärsäsong, tidningsbärarna. Jag är en slav under skyffeln på vintern, allt måste bort för att jag ska må bra. Som tur är har jag haft hjälp av svärfar som har en sån där underbar snöslunga, det blir sååååå fint! Passar min läggning alldeles utmärkt.

Mitt nya objekt är en lådcykel! Vira är jätteduktig på att cykla men hon är ju bara 5 1/2 och då är det lite långt att cykla upp till stan till mormor. Och Ellie som e 3 orkar knappt cykla upp till vägen på sin lilla trehjuling. Vi har en cykelkärra men alla restriktioner och säkerhetsföreskrifter säger att mina barn är för stora för att åka i den. O jag känner att Ellie börjar bli lite lång/tung för barnsadeln jag har på svarta faran.

På Ellies dagis har de köpt in lådcyklar och de verkar helt fantastiska! Jag kan lasta in både Vira, Ellie, Smilla o Ester om jag vill :) Den håller för 100 kg last+föraren (tur för mig....) De är iofs ganska dyra. Den jag kollat på är en deluxe variant med valbar elhjälp för motvind, långa backar o tung last. Den kostar endast 14 495 riksdaler tror jag det va... Men tänk så mkt bensinpengar man sparar! O jag som behöver rasta fläsket o tycker om att tänka på miljön blir helt till mig av tanken av vart man kunde cykla o hitta på med ett sådant fordon....

Mannen är inte lika intresserad. Han inser väl kanske en överhängande risk, att vi inte kommer att använda den och var ska vi förvara den? Men jag är lika positiv som vanligt. Åh, vi kan cykla in till stan o hem till mamma o göra utflykter osv osv. Kan låsa fast den i carporten o då måste vi ju sälja kärran som tar en massa plats :) Tänkte sälja både kärran och barnsadeln ändå, eftersom vi inte använder kärran o Ellie börjar bli för stor för barnsadeln. Men jag måste ju ha ett alternativ, var ska jag göra av min lilla höna när barnsadeln försvinner?

Nej, det här måste undersökas ordentligt. På måndag tror jag att jag piper in till Krstd o provcyklar mitt nya favoritobjekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0