Det blir inte alltid som man tänkt sig!

Idag är en sådan dag... Gick upp tidigt för en färd till simskolan med Vira. Efter det hade vi en orörd dag, trodde jag. Bara jag, Peter, Vira o Ellie skulle hitta på ngt skoj idag. Men tji fick jag! Först skulle vi köra iväg med mitt älskade skrivbord som jag sålt på blocket. Lite vemodigt men vi har helt enkelt inte plats för det längre... Jag lovade köparen att vi skulle köra hem det i släpen, typiskt mig, men det visade sig att Peter även fick hjälpa till o bära upp det på deras ovanvåing! Lite konstigt tycker jag men visst, man gör ju så som man vill att andra ska göra mot en själv. Behöver jag säga att min man va lite irriterad på mig? Att jag alltid ska var översnäll på min o min familjs bekostnad...
Ja, ja, de blev nöjda iaf o Peters irritation steg markant när han fick ett sms ang ett träd som han ska såga upp o ta hem, det har varit lite stilltje i det eftersom vägen till det där trädet varit väldgit ostabil och den kommer förmodligen att haverera när han kör där med tung bil o tungt släp. Jag tänkte att jag skulle följa med honom o hjälpa till men min nacke e helt havererad o den avgörande faktorn var att vi inte har ngn barnvakt idag. Mamma ville ta tjejerna men hennes tillstånd var inte riktigt barnpassningsvart idag. Så nu sitter jag här med tjejerna, vilket jag iofs är väldigt glad för, men jag hade gärna hjälpt Peter så det gått lite fortare.

Planen var oxå att vi skulle åka till Jysk o köpa mörkläggningsgardiner, fick avstyras eftersom vi inte har ngn bil hemma nu. Dessurom planerade jag att sätta in en stol till i bilen så vi kunde ta med mamma, mormor o Lollo till graven i Glimåkra, va så längesen jag "hälsade på" hos min gamle mormor o gamle morfar. Men även där havererade det ju eftersom Peter behövde stora bilen till brännet. Suck.

Nej, jag tror att jag knallar upp o fixar till i sovrummet nu när skrivbordet e borta, brukar liva upp mig med o städa lite :) Har tagit fram en kaka ifa min familj kommer på fika i em, hoppas det, tycker om att träffa min söta lilla mormor, min fantastiska mamma o min kära moster. Vi får väl se om deras krafter håller till en liten runda hit oxå. Har även en fläskfile på tining, ikväll ska jag trösta mig med en god grillad middag!

Hoppas ni andra har en underbar söndag o laddar ordentligt inför den nya veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0