När det e sol o vår...

... o man e nitton år, e det så lite man förstår.... lalala la la lalalala la la. Det är väl en härligt slagdänga som man plockar upp ur sitt helt meningslösa arkiv med pinsamma låtar som typ bara mormor gillar... Men det känns så idag! Jag känner livet i mig, som Abbes pappa säger i Madicken. Vet inte om det beror på solen, alla tabletter jag tagit eller träningen som faktiskt går fantastiskt bra! Har hållt mitt löfte om mån, ons, fre än så länge, hela 2 veckor, ha ha ha!

Efter träningen tog jag hundarna o gick bort på ängen bakom vårt område. Där fick de springa som galningar o vi tränade inkallning, sitt, ligg o leta upp matte. De är så mycket duktigare än vad jag inbillar mig och det är så skönt att se det! Dock kom Ester ut från en springmarsch utan sitt halsband så smilla fick gå lös hem men det klarade hon galant! Hon är ju lite gammal o sleten jämfört med dampEster. Ester har börjat med nya trick, hon springer o hoppar över saker, oftast Smilla, o det ser helt galet skoj ut. Hon har blivit så stor nu! Växt om Smilla med säkert 10 cm o väger 27,1 kg... De tippar att hon ska väga 50 pannor när hon e vuxen, jisses! Igår hos mamma låg jag på soffan o slappade, då kom hon med värsta språnget o la sig på mig magen. 27 kg uppifrån luften känns kan jag säga...

Nu ligger de små liven i solen på golvet o njuter av livet. Önskar jag kunde göra samma sak men jag måste packa upp tvätt, fixa med blingo o fixa med smyckena, jobba alltså! Kanske skulle ge mig på de där köttfärspaketen i kylen i em, piroger o köttbullar går ju alltid åt... Vi får se vad som händer!

Ha en bra dag o njut av solen även om det blåser friska vindar. Håll i hatten!




Nyfiken Ester som e helt dammig på revbenen... :) Kolla benen, hon e gigantisk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0