Vardag igen!

Pust, nu är det vardag igen o alla kalas och allt vad det innebär är överstökat. I onsdes fyllde allra käraste syster 30 år!!!! 30!!!??? Helt galet att min störiga lillasyster nått denna ålder. Vi som alltid hängt ihop, även om vi bråkade en hel del när vi va mindre så lekte vi också väldigt mycket tillsammans. Min passion var att leka med dockor och det gjorde vi ofta. Vi hade minst 7 barn var och möblerade om i hallen o byggde bilar som vi skulle åka o titta på fotboll i. Behöver jag säga att våra män spelade i Mala? Nej, tänkte väl det. Så där satte vi upp stolar o grejjer o packade in alla våra "barn" och åkte på fotboll där vi skulle titta på våra män. Ha ha ha, konstigt att vi faktiskt inte lever ihop med en varsin Malaspelare, det trodde vi nog o alla andra också för den delen. Eller Malin gör ju nästan det, han har ju spelat i Mala även om det var ett på år sedan...

Malins passion var barbiedockor. Hon hade massor! O lekte lääänge med sina barbie, den sista tiden hade hon byggt upp en barbiestad på vinden o satt där o lekte så mamma fick stänga om det kom ngn, hon insåg liksom att det hon var lite för stor för att leka men kunde inte låta bli. Vi lekte också kontor, matlagnings program osv. Men dockor o barbie var det som åkte fram oftast.

Vi har hittat på väldigt mycket skoj jag o min syster genom åren. Varit ute i guldklimpen på äventyr, brottningsturneér på höstana, fotbollsturneér på vår o sommar. Vi har nog gjort det mesta tillsammans. Hon följde alltid med mig o våra kompisar på galej, Björket, Troppan, Helsingör, Ullared osv. Vi gör fortfarande mycket tillsammans och pratar med varandra minst en gång varje dag. Tur att våra män tycker om att umgås för annars hade varit jobbigt...

Det är så skönt med en syster och jag är så glad att Malin är min! Hon ställer alltid upp som barnvakt och har gjort ända sedan jag o Peter träffades. Då passade hon Emelie o Albin var o varannan kväll när vi jobbade. Hon har ryckt in som extramamma när jag varit på bb, kommit o hämtat Emelie när det hänt ngn olycka med Albin, fixar o donar med bankaffärer till oss, fixar datorn o mobilerna, hjälper mig med bokföringen, gör reklam för mina smycken o kläder och framförallt kan man diskutera en massa saker med henne. Oftast tycker vi kanske inte likadant i allt men vi kan ändå alltid komma fram till en lösning!

Det var 30 års galej i lördes, och då hade vi först varit på 90 års kalas hos Peters mormor. En sjysst dag. Först trerätters hos mormorn o sen smörgåstårta hos syster. I onsdes gjorde jag tårtor till henne men hon hade bakat massor av goda kakor själv. Hon e så duktig min lillasyster även om hon glider runt på en räkmacka i hemmet, o då är det hennes sambo som gjort den ;)

Hoppas att vi alltid kommer att fortsätta hänga ihop. Vi är en stor trygghet för varandra och gillar att umgås, då kan vi vara som vi vill... Älskar dig massor allra käraste syster!




Malin, Patrik o jag på Lars Winnerbäck konsert i somras!


Här är bilder på tårtorna jag slängde ihop :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0