Viasat fotboll...

Det är en kanal som jag verkligen skulle kunna ta bort nu, bums, medetsamma! Tisdag kväll, tjejerna sover o jag kunde verkligen tänka mig o ligga på soffan o glo lite på dumburken. Men tji fick jag...

Vad förvånad jag blev när jag kom ner och det visade sig vara fotbollskväll på Hassellunden! Jodå... Peter o Albin har lagt beslag på tv:n o tittar på Chelsea-Manchester United... TRÅKIGT!! Tycker jag o Emelie...

Jag tycker verkligen att det är urtråkigt med fotboll på tv och ångrar bittert idag att jag tvingat Albin att hänga med på både fotboll o brottning o titta på lilla sportspegeln. Inte visste jag då att han skulle bli en sån sportfåne! Men det är imponerande att höra honom när han sitter vid sina matcher, både på tv o playstation. Spelare, tränare, divisioner, matchhistorik osv osv han kan hur mycket som helst! Det är jag iofs ganska stolt över, att han lärt sig regler och uttryck på ett korrekt sätt. Han vet tom hur långa de är!!!! Jisses... vad har jag gjort. Tänk om jag inte uppmuntrat honom då för 6 år sedan, då hade han kanske fortfarande suttit o suckat såfort det var ngt svettigt på tv:n, precis som sin syster...

Så här sitter jag o Emelie, uttråkade, och mumsar på salta pinnar och bombaderar Albin med sms eftersom han har namnsdag idag. Moget... jag vet, men vad gör man inte för att retas lite grann :)

Däremot gillar jag att kolla på fotboll live. Gärna ett riktigt ängagäng i div 7 där de mest är inriktade på benpipor istället för fotbollen. Svett som stänker, benskydd som klappar ihopa, svordomar och bråk med domaren, det gillar jag! Innan jag fick barnen var jag väldigt aggressiv och vrålade ofta och mycket på domaren. Stackars min syster som satt brevid, spelare jag kände och pappa som stod i båset som lagledare. Jaha, Linda va med idag ja... Usch, nu skäms nästan jag oxå lite faktiskt.

En gång vrålade jag så mkt på domaren att han blåste av matchen, jag ville bara försvinna! Nu e det kört tänkte jag, pinsamt att bli utkörd från en div 7 match i Strömsborg liksom... Jag har det iofs i generna för min lilla, ofarliga mamma har blivit utvisad från publikbänken en gång pga agg mot domslut :) Iaf så när han blåst av matchen, tittade han på mig o skrek, ja ja, jag ska ge honom kortet... Phu, varför gör man så?

På en match var jag så arg så Vira började gråta, då insåg jag att jag inte betedde mig på ett korrekt sätt och bestämde mig för att sluta med det där. men det har varit ngr gånger som Malin sagt, jag tar Vira för nu måste du skrika lite... Ha ha ha, då e hon oxå förbannad.

Nu blir det inte så mkt fotboll för min del, alldeles för jobbigt o springa o jaga små knattar som vill in o spela. Och jag klarar mig ganska bra ändå!



Albins passioner i livet, gottor o fotboll!!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0