En fantastisk morgon!

Ja, den började kanske sisådär med att jag vaknade 7,45 o fick väcka Ellie som låg o trynade brevid mig i sängen. Sen var det bara att klä på oss, käka frukost o ge hundarna mat. Ellie är ju liksom ingen raket på morgonen så det var bara o svälja många gånger för att inte få ett utbrott sådär lagom stressad. Sedan skuttade vi ut i bilen och 8,40 va vi hos mamma o hämtade Vira, hon börjar 8,45... Men vi hann någorlunda iaf.

Väl hemma fick jag för mig att jag skulle ut o gå med hundarna. Drog på mig mina super pjuks och traskade iväg. Vi hamnade helt plötsligt på Magle våtmark och det är jag sååå glad för! Vilket fantastiskt ställe! Solen sken, grusväg kantad med grönska, dammarna fulla med svanar, änder och andungar, skog och fågelkvitter. Detta är sånt osm gör mig lyrisk att få uppleva mitt i stan. Vi gick i nästan en timme, 6037 steg! Så härligt och jag kände hur jag fylldes med kraft, energi och livsglädje! Det är livet att få ströva sådär!

Hundarna är ganska sletna nu o ligger utslagna på golvet o sover, känns bra i mattehjärtat att få gett dem iaf en go promenad idag. Tänker på hur vad grannarna ser när vi ger oss iväg. Ut traskar tre individer, fyllda med energi och spänst (?) ha ha ha, och hem kommer vi lufsandes. Hundarna med tungan i knävecken o jag haltandes med mina envisa skoskav. Jisses vilken syn... Som tur e jobbar väl de flesta så de slipper se händelseförloppet...

Här kommer iaf lite inspirerande bilder, åk dit! Det är verkligen en oas i stadsdjungeln. Har man hundar som gillar att jaga fåglar och äta fågelbajs modell större kan det vara lite tufft men som tur är gillar inte mina hundar något av det. Alla andbajs fick snällt ligga kvar på vägen... Ha en fortsatt bra dag, det ska jag försöka ha!







Hundarna ville dock inte posera även om jag försökte... De ville bara njuta av promenaden och inte sitta still...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0