Inför helgen...

Då är kalaset avklarat! Igår firade vi Emelie som fyller 14 år nästa vecka. 14 år... det innebär att jag delat liv med denna tjej i 7 år! Var tog de åren vägen? O vad mycket som har hänt sen den kvällen då jag skulle komma till Peter o hans barn o titta på fotboll o grilla. Han sa att ikväll kommer en kompis till mig o grillar o kollar fotboll, barnen frågade vad han hette o då blev svaret att kompisen är en hon... Emelie började medesamma plira med ögonen o frågade sin pappa om han va kär i henne... Ha ha ha, vilken kväll. Tror Emelie frågade chans på mig 100 ggr i sin fars ställe. Men trevligt var det o nu sitter vi här. Nytt hus, två barn till, en hund till o en massa handelser rikare.

Igår blev Emelies paket utdelning mkt glädjande för henne. Av oss o hennes mamma m sambo fick hon en ritplatta till datorn. Hon blev jätteglad! Det va typ det hon önskade sig mest. Av min mamma o syster m sambo fick hon en resa o presentkort till Ullared samt ett par örhänge o ett presentkort på ur o penn. Malin hade ju köpt en navelpiercing hänge till henne men när jag tjuvlyssnade häromkvällen insåg jag att hon hade ett likadant o fick snabbt korrigera med Malin som bytte o fixade ett presentkort istället. Av farmor o farfar, faster och pappas mormor fick hon pengar. Perfekt eftersom hon vill köpa en egen digitalkamera! Hon var mkt nöjd med sitt kalas, speciellt för att få sitta med Patrik hela kvällen o installera sin ritplatta :)

Idag har vi packat o fixat inför Peter o Albins Stockholmsresa! Snart ska jag skjutsa dem till Markaryd där de ska hoppa på bussen. Det är elhockeyturnering, slaget om Stockholm, och jag tror att de har goda chanser att ta en medaljplats. ALbin är verkligen superduktig och står på listan att komma in i "bästa laget", skoj!

Min lilla höna e hemma idag, hon har hostat hela natten o inte sovit speciellt bra, inte jag heller... Nu har jag preparerat henne med hostmedicin som inte hjälper men hoppas att det lindrar lite. Sen ska vi hem o packa lite till o i em hämtar vi syster o drar till Ivö. Mamma ska passa pensionörsSmilla här hemma. De ska väl ligga o gotta sig i soffan o på altanen antar jag. Smilla är inte riktigt en campare, hon stör sig på andra människor o hundar o hade skällt dagarna i ända. Då kan hon o mormor ligga hemma o njuta av ålderns dagar, ut o snusa lite på gräset o dagdrömma i sängen. Känns bra. Smilla e ju inte så krävande så det passar mormor bra ;) Känns skönt o ha ngn i huset med så det inte är helt tomt över helgen.

Nu ska det borstas tänder, ta på skor o packa ut. Ha en riktigt härlig helg, det ska vi ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0