Mitt liv, en sitcom?

Idag har jag varit i Kristianstad o fixat bromsarna på vår rostburk till bil. Usch vad det är tråkigt o dyrt!!!! Iaf så lyckades jag locka min moster att hämta mig o sen gjorde vi en repa på stan under tiden. Jag tänkte först gå in till stan från Hammar där jag lämnat bilen, men med tanke på mina envisa blåsor så var det rätts könt att få skjuts... Vi shoppade loss lite o sen kördes jag tillbaka till verkstaden. Då berättade hon om hennes hemfärd häromdagen då hon upptäckte att varselljusena på bilen gått sönder o hon fick köra med helljus hela tiden mellan Önnestad o Kristianstad. Ha ha ha, o hon kände sig så dum som stört sina medtrafikanter. Då spelades en dag i mitt liv upp som var helt galen. Det är verkligen en dag man kunde göra ett avsnitt av, och då är det bara EN av många!!!

Detta var en sen kväll för ca 10 år sedan. Jag jobbade på en psykiatrisk avdelning i Krstd och slutade 22.00. Hastade till bilen med min tegelsten till mobil i handen. Ibland gömde sig fd labila patienter i buskarna och ville ta ut sin hämnd på oss personal och då var det ju bra med mobilen i handen, antingen kunde jag låtsas att jag pratade med ngn eller kunde jag säkert skada ngn ganska rejält med den pjäsen som jag var ägare åt...

Skuttade in i mammas gamla volvo 244 gl, en riktigt lyxbil för alldeles för många år sedan, just då var den mest pinsamt gammal o rostig. Full gas till Önnestad o skulle sova hemma hos min mormor, rena lyxen. Det regnade så mycket att man kunde tro att himlen öppnat sig o torkarna gick för fullt. Några km från mormor slet sig helt plötsligt den ena vindrutetorkaren och flög all världens väg. Rakt ut på åkern och jag hade inte en chans att hitta den igen. Mörkt o regnigt. Det var verkligen inte rätt tillfälle att försöka leta upp den. Fick istället bli att köra, halvliggandes på passagerarsätet, eftersom det var förartorkaren som åkte av. Väl hemma på parkeringen var jag ganska full i skratt men ändå frustrerad o smällde igen den låsta bildörren för att springa upp till mormor o berätta historien. Då upptäckte jag att bilnyckeln satt kvar i tändningen!!!

Uppe hos mormor väntade en kopp te o en smörgås, såklart! Planeringen inför morgondagen började och mormor fick asa sig upp tidigt nästa dag för att skjutsa mig till jobbet, köra hem o göra sig iordning för sin utflykt. Jag tog efter jobbet bussen till Vä för att köra till optikern i Hässleholm o sedan hämta mormor i Vä igen... Vilken cirkus! Det blev ju inte bättre av att halvvägs till stationen gick mina skor sönder... sandaler vars remmar var sletna o gick av. Där gick jag som en annan lodis med en sko o hoppade på bussen till Vä för o hämta mormors lilla röda fara.

Men jag klarade den dagen också med huvudet hyfsat högt. Man måste bjuda på sig själv annars hade jag gått under för längesen! Nu sitter jag här o grämer mig för att jag måste åka till Krstd nästa vecka oxå, fler bromsar som måste bytas visst... :( Undras vad för anekdoter som ska uppkomma då? Finns ju en o annan på lager!




Finaste, finaste mormor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0