Nu börjar det närma sig...

Har idag varit i Lund och pratat med läkarteamet som ska göra mig snygg o smal. Ha ha ha, nej, det går inte men de ska iaf hjälpa mig att tappa mina kilo som visat sig vara helt omöjliga att bli av med. Jag som trodde att jag var lat men i snart två år har jag ju vetat att jag har pco, ngn hormonrubbning som gör att jag har väldigt svårt att tappa i vikt men ökad risk för hjärt/kärlsjukdomar och diabetes. Så nu, efter förslag från diverse läkare, är jag inne i rullarna på en tjockisklinik i Lund.

På löpande band ringlar vi tjockisar i kö till kliniken. Fyller i lappar, träffar kirurgen, narkosläkaren och dietisten. Jag tycker själv att det är helt galet att så många tjockisar tar denna vägen istället för att sluta med de dåliga vanor vi oftast har. I mitt fall är det en medicinsk anledning för jag hade aldrig genomgått detta om jag varit helt frisk. Fast då hade jag ju inte heller sett ut som jag gör iofs...

Efter sommaren kommer jag alltså att infinna mig på kliniken, extremt duschad och extremt hott iklädd ett par stödstrumpor o ngn snygg sjukhusrock... Magen kommer att fyllas med luft och med hjälp av ngr små hål kommer det att stickas in instrument och knipsa av tunntarmen från magsäcken och sedan häftas på nedanför magmunnen med ngr klamrar. Sedan släpps luften ut igen och jag har ngr sår på magen. Kommer förmodligen att kräka som en liten magsjuk människa eftersom jag är så extremt känslig mot morfinpreparat. Ska upp o studsa o gå mkt för att komma igång och efter typ ett dygn så ska jag vara så pass bra så jag får bli hemskickad.

Väl hemma kommer jag att "dricka" med en tesked under ett par veckor för att sakta men säkert vänja min magen vid föda igen. Barnmatspure, kräm, youghurt, soppor osv. Detta kommer att bli en utmaning som jag vet att jag kommer att klara. Jag ska ju bli frisk! Jag vill leva och se mina barn växa upp och finnas tillhands för dem.

Innan jag kan läggas på bordet måste jag gå ner minst 8 kg, för att minska fettet runt/på levern. Så nu är det bye bye till extra gottor o easy tone ska på varje dag, kanske hela dagarna tom? Bara mitt förbannade skoskav vill läka... Har idag beställt modifast på nätet och ska dricka o käka soppor. Nu jäklar. Jag är hur taggad som helst!

Ska bara äta upp godisresterna, popcornen, bullarna o chipsen så jag inte blir frestad sen... :) Nej, jag bara skojjar, jag slänger skiten istället! Önska mig lycka till mina vänner, det kommer jag att behöva!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Jag hajjar på dig....du kommer fixa detta skitbra. Trist de där med skoskav, men cykla är ju oxå en trevlig motionsform tycker jag, man kommer lite längre. förra sommaren tog jag faktiskt cyklen och körde till mor i Hästveda :).

Magle våtmark, ja de ser fint ut får jag lov att säga. Men jag som är TOKrädd för fåglar får tyvärr hålla mig därifrån. kram

2011-05-09 @ 15:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0