Eva Dahlgren

Har precis kollat på gårdagens avsnitt av Så mycket bättre. Har gråtit en liten skvätt o gottat mig i denna härligt människa. Jag har alltid gillat henne! Kommer ihåg att min moster hade "En blekt blondins hjärta" o jag ville lyssna på den varje gång jag va där o hälsade på. Lyckan va total när jag fick ett kasettband i julklapp av henne, avspelat från LP:n. Detta band spelades avigt o rätt. Jag njöt varje sekund när hennes ljuvliga o nedstämda stämma strömmade ur min dubbeldäckare.
Det är så fantastiskt med människa som är sig själv, som inte låtsas o e sådär sprudlande glad på ett onaturligt sätt. Men när man såg klippen från hennes konserter såg hon riktigt glad ut, äkta glädje är härligt! Jag kände i hela mig att jag vill va lite som Eva, lugn, djup o tänkande. Tror att jag är det innerst inne men att jag inte tar mig tiden till att lyssna på mig själv. Att andas, filosofera o ge mig tid att vara själv. Allt det som jag gjort tidigare. Bara ha en hel kväll för mig själv, att kunna ligga i soffan o stirra rakt upp i taket utan att ha några krav. Det är egentid för mig!
Nu ska jag upp o hämta mina Eva Dahlgren skivor o återigen få avnjuta hennes fantastiska musik o texter när hennes underbara röst fyller vårt hus!
http://youtu.be/-02uHyU-rjs
Hoppas jag kan dela med mig! Rekomenderar "För att du är här", den är sååååå bra!
Dagens konstaterande, man KAN få mjölksyra i armen när man knyter mattvärp i en trasmatta....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0