Hipp hipp hurra!

Idag fyller min stora höna 6 år! Jisses, 6 år e ju galet! Vart tar åren vägen? Känns inte som det va så länge sedan jag vaggade runt med min GIGANTISKA mage, va o såga ner mammas träd, rev ner tak, bar in bränne... allt för att hon skulle komma ut! Men ut kom hon, just idag! Fast jag hade ngr timmar kvar på bb för de där 6 år sedan. Hon föddes runt 19.30 så jag hade inte riktigt börjat än den där dagen. Men på sjh va jag o skulle nog snart bli igångsatt. Hur jobbigt det än var, även om jag sov mellan värkarna, o hur ont det än gjorde så skulle jag kunna göra om det vilken dag som helst för att få vara med om det här igen. Att få följa sin "avkomma" från hjälplös, sovande litet knyte till stor skolflicka med ett sjuhelsikes humör :)
Idag vaknade min fina flicka när jag gick upp, men hon höll sig snällt i sin säng under den evighet det tog för mig att få upp Albin ur båset, fixa smörgås o varm choklad, duka brickan o tända ljus o ta oss upp för trappan o i hissen. Men in tågade vi, jag, Ellie, Emelie, Albin o Ester o sjöng för full hals "Va e det för en dag? E det en vanlig dag..." Vi hörde hur hon fnissade redan när vi kom upp. Men som den lilla autist hon är så motsvarar oftast inte det vi gör hennes förväntningar. Hon fick pyssel (göra tvål), tatureringspennor o annat pyssel som hon önskat sig men hon kan liksom inte var nöjd. Va, fick jag inte fler paket? Men det va ju iofs väntat, det är inte hennes starka sida det där med överraskningar. Det tog nästan två år innan vi kunde ge henne inslagna paket, hon blev bara ledsen o arg. Jag fick lite snabbt dra av pappret innan hon fick sina paket för att vi skulle ha lite lugn o ro på kalas o jul.
Idag är det iaf kalas igen. Det ska bjudas på smörgåstårta o jag behöver verkligen ta tag i det där med garneringen... o städningen, disken, tvätten, dukningen osv osv men jag orkar verkligen inte nu. Jag vill bara lägga mig på soffan o sova en stund eller läsa ut min bok som jag bara har en liten del kvar av. Varför ska jag bli så matt o orkeslös just när jag MÅSTE fixa? Kanske är det därför, just att jag har tvånget över mig? Hmmm, får se hur jag gör, om jag tar en liten powernap innan jag tar tag i det här. Men som alltid så ångrar jag mig när jag gjort det, mkt värdefull tid som går till spillo!
Hoppas att Viras dag blir helt fantastisk och att hon blir nöjd med dagen idag! Klart hon blir, familj o släkt kommer ju hit, paket levereras o det blir god kvällsmat. Hon ska få en kamera av mormor, moster, Patrik o morfar. Det kommer att bli en höjdare! Hon älskar att fota o e o snor vår kamera hela tiden. Nu får hon en egen, rosa manick som hon kan laborera med, perfekt!
Finaste Vira modell mindre
Finast Vira modell 6 åring!
Lyckliga jag som får vara mamma till denna fin, fina tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0