Ladies night a la Sparbanken 1826

För ngr veckor sedan fick jag en inbjudan från min bank, genom företaget, en kväll för kvinnor om ekonomi och vardag. Jag va väl inte så sugen direkt men med en syster som jobbar på bank så fick jag ju ställa upp ;) Bjöd med grannen som har eget företag och ikväll var det dax!

Kl 18.15 infann vi oss på kulturhuset o parkbiograferna. Vi fick varsin popcorn och en dricka o tog plats i salongen. Först fick vi en liten genomgång av sparbankeschefen himself samt fyra kompetenta sparbanksmedarbetare. Det handlade om privatrådgivning, sparande, bank i mobil o internetbank samt tips från juristen. Mycket nyttig information om saker som man tar för givet, fegar för eller bara inte vet om eller förstår. Jag är glad över att jag har den bank jag har. Även om det säkert finns de banker med lägre ränta o avgifter så struntar jag i det med tanke på den service som Sparbanken 1826 erbjuder. Att kunna utföra sina bankärende fram till kl 18.00, borde vara värt varenda krona. Nu har jag inte riktigt det behovet eftersom jag har en privat bankman, men snart få jag börja fixa själv när min bankman ska vara mammaledig. Vilket innebär att det snart är dags för mig att bli moster, tjohoooo!

Filmen var en förhandsvisning på "I don´t know how she does it". En trevlig o lite smårolig film om en yrkeskvinnas liv med karriär, barn, man o hus. Klart sevärd om man vill slippa tänka, skratta lite o gråta en skvätt. Kände igen mig i så mycket i filmen. Vem ska man tacka för att man är ett sånt pretto? Vad får man för det egentligen? Väckte många tankar som jag tror jag inte är ensam om...

Efter filmen fick vi en liten goodiebag med information, hudlotion från medstop, bonuscheck på Easylife, lypsyl från Sveland, parfymprov o ngr gottor... Dessutom fick vi en garbera, min favoritblomma! Orange såklart :)

Det är en annan sak som jag reagerar på när jag kommer in på banken och på event som ikväll. Alla medarbetare är klädda i svart med orange detalj, hur snyggt o fräscht som helst! Tack för en trevlig kväll Sparbanken 1826 o keep up the good work!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0