Mosters yttepytte!

Vilken överraskning! Idag kom de stolta förldrarna hem med lilla, lilla Lovalie. Det är absolut den minsta lilla flicka jag någonsin sett. O så fantastiskt söt! Helt fulländad med anklar, tår, öron, naglar o allt som hör en människa till, alldeles perfekt! Lilltån är ca 0,5 cm o omkretsen på handleden är som min tumme! Hon sov så gott hos kusinerna, mormor o moster :)

I all hast körde jag o töserna upp till lght så den stolta o busy pappan kunde åka o hämta vagn, skötbord o annat som stod på förvaring, de skulle ju ha en månad på sig... Nu har vi fått vara med på både gos o matning o både mamman o dotra skötte sig exemplariskt även utan pappans hjälp en liten stund. Mkt handsprit o lite pussar fick det bli man vill ju inte äventyra något! Dessvärre fick Albin o Peter vänta ngn dag eftersom Albin fortfarande inte fått ngn innepermo vilket innebär att han inte kan ta sig hem till någon som inte bor på markplan utan trappa, hur många sådana personer finns det? Så sabla trist. Idag kände jag verkligen att vid sådana här tillfällen står den där jxvla SMA mig upp i halsen! men han fick trösta sig med sitt PS3...

För att ni ska få en liten hum om hur pyttig hon är så har ni min snusdosa att jämföra med... märk väl MIN! Lovalies duktiga mamma har inte snusat på över en vecka o verkar som att hon ska försöka hålla fast vid det. Klart hon kommer o lyckas med det, hon e duktig min syster!

Två stolta kusiner inspekterar sin efterlängtade Lovalie...



En snusdosa e inte stor.... men täcker nästan hela magen!



Liten, liten fot på mosters STORA snusdosa...



Känns skönt att de e hemma nu o önskar dem all lycka till! Det kommer o bli bra detta!

Kommentarer
Postat av: lollo

Ja, jösses, sicken liten yttepytte. Pratade med Heidi på skypen när du skickade medd så sen tittade vi på henne tillsammans. Ser så kul ut när Vira studerar hennes pyttesmå tår. <3

2011-11-24 @ 23:29:02
Postat av: mamma buus

De e verkligen sååå glada över det lilla livet, o väldigt imponerade o förundrade över hur liten hon e :) Ska snart upp o klappa lite till på henne :)

2011-11-25 @ 08:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0