Sinnessjuk?

Det anser jag att man är iaf, om man kör runt i sin bil på barnrika områden o försöker få med sig barn i bilen. Nu har det hänt vid ett flertal tillfällen här vid oss o jag fasar för den dagen jag ser en grön passat (sedan) utan volksvagen märke.... Jag vet inte vad jag gör om den 50-60 åriga man som kör denna bil hade stannat utanför mitt hus med nedrullad ruta o frågat om mina barn vill åka med... Jag tror nästan att hans sista stund är kommen. Vi har en hel del tillhyggen i carporten som kan bli potentiella vapen i en upprörd mammas hand.
Jag förstår inte hur det kan bli sådär. Hur kan en vuxen människa attraheras av ett litet barn? Hur kommer man på idén att sätta sig i sin bil och ragga runt i kvarteren för att försöka få in ett barn i bilen och sedan göra, gud vet vad, med dem.
Kommer ihåg när Helen blev mördad för över 20 år sedan. Vi var i samma ålder och jag kan säga att min cykel låstes in av min mamma o jag fick knappt gå till min bästa kompis som bodde ngr hus därifrån. Detta har satt sina spår o bara tanken på att mina barn ska försvinna med ett äckel gör mig fullkomligt galen! Vi har haft stora diskussioner jag o mina barn och det är det sista jag säger när jag lämnar dem, åk inte med ngn du inte känner o prata inte med dem även om de ropar o lockar! Hur lätt är det för små barn o förstå? De förstår det just i den sekunden du säger det men hur blir det sen?
Det är helt galet att man inte ska kunna släppa ut sina barn i trädgården eller på cykelbanan utan att oroa ihjäl sig. Det är också helt sjukt att barn inte ska kunna gå till sina kompisar eller vara utanför sitt hus utan att riskera att bli bortrövad! Det är ju, som tur e, inte så vanligt här som utomlands där folk kan ta en vagn med ett barn i o bara gå, men ändå.
Jag är dock tacksam över att min lilla varning på fb har spridits och förhoppningsvis är alla föräldrar i den här stan väl medvetna om vad som lurar i den gröna bilen. Imorse körde polisen här utanför och då känns det ändå lite tryggare, att de tar vår oro på allvar och att de visar sig och förhoppningsvis ser denna man det och vågar inte komma tillbaka. Men man vet inte hur de där sjuka hjärnorna fungerar... Förhoppningsvis finns det lite skräck för att bli tagen?
Nej, lås in dem och kastrera dem för gott. Varför ska en sådan människa få gå runt på gatorna? Det är min personliga uppfattning och den står jag för. Hundar som bits anses opålitliga och måste avlivas, men typer som misshandlar, rånar, utnyttjar, våldtar och tom mördar, de får strosa fritt efter alldeles för liten tid. Bläää för busar och dess, ibland helt oförståeliga,  rättigheter!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Sjuka människa säger jag....fy fan asså. Hur tänker man. Håller med dig att man ska bura in dom...MEN tycker de är lite väl lindrigt att bara kastrera dom...plåga en sådan jävel riktigt ordentligt...klipp lite i hans lilla sak...bara lite..vilken smärta han ska ha...sedan bara hugg av den med en yxa. Ja jag vet jag är hård....men i detta läget tycker jag att jag är RÄTTVIS.

2011-10-04 @ 09:45:46
Postat av: mamma buus

Ja du Maggan, kunde inte sagt det bättre själv men jag kan ju inte skriva så på en blogg ;) Bra att du gjorde det!

2011-10-04 @ 10:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0