Ellie 4 år!!!

Idag fyller min lilla höna 4 år! Helt galet att min lilla "bebis" blivit så stor! Dagen började med sång o paket på sängen. Den lilla stumpan låg o trynade så hårt att hon inte vaknade ordentligt förrän hon hörde paketen prassla. Presentlistan blev:
*en stereo, doktorsväska, skiva med Trazan o Banarne samt en skiva med disneylåtar, två böcker, veckodagstrosor av oss
*hemmamålad mugg av Vira
*smurfar, discolampa o prinsesskor av Emelie
*mjukis bil från "Bilar" av Albin
*I-pod, hörlurar, gipsgjutning o bebis i badbalja som kan dricka o kissa av mormor, moster, Patrik o Lovalie
*rosa smyckeskrin med älvor o halsband med blingbling eiffeltorn av gamlemormor
*stickad poncho av gamlemoster
*hoppahage trasmatta av morfar
*pengar o prinsessböcker av farmor o farfar
*disneyprinsess pussel/spel av faster m familj

Behöver jag säga att hon e nöjd? Äntligen en ny stereo som FUNGERAR o mysiga skivor att sova till o I-poden fulladdad av cool musik, musikvideos o foto. Hon har knappt tagit av den sedan hon fick den i em... One Direction, Loreen, Doris o knäckebröderna o såklart MAMMA MIA!!!!

Födelsedagsgrisens önskemål va grillad korv o prinsesstårta. Sagt o gjort, bakat två prinsesstårtor och grillen åkte fram. Så mycket godare att äta grillad korv på vintern på något konstigt sätt. Tror att hon uppskattade mycket egentid med moster medans Lovalie fick hänga på sin mosters mage i bärselen o fixa tårtor o disk :)

Det blev en hård dag och lite senare läggdags än vanligt, en mycket trött och nöjd tös som landade på kudden ikväll. Tänk, för fyra år sedan, så här dags, låg hon förmodligen på min mage o sussade. Hon hade då varit utanför magen i 18 timmar. Det va en hektisk dag redan då, ut kom hon 4.20 o hem åkte vi 10.30 för att möta familjen :) Är så glad att det va just lilla Ellie som låg i magen. Denna ljuvliga varelse som är så snäll, fantastiskt rolig, fullkomligt oresonlig och underbart fin. Ellie, mea gaudia!!!

Ellie 6 timmar gammal, inte så glad, i stolt storasysters famn!



Finaste Ellie 4 år, min stora tjej!


Tänk så lyckligt lottad man kan vara med så fina barn. Jag önskar min lilla höna fortsatt lycka o välgång i livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0