MELODIfestivalen

Nyss avklarat ännu en deltävling av melodifestivalen. Inte alls lika bitter och irriterad som jag brukar över att det är någon hipp technolåt som vinner eller över att programledarna är inställsamma o överdrivna. Anledning är att jag är väldigt nöjd med årets programledare! Eller iaf 2/3 har aldrig varit någon större anhängare till Helena Bergström... Men Sarah Dawn Finer är ju bara så härligt glad, profesionell o fantastiskt vacker i mina ögon. Den "nya" tjejen har en oerhört behaglig röst och är inte heller hon överdriven.
Dessutom har jag kommit till insikt i att detta inte är en SCHLAGERfestival längre utan just en MELODIfestival. Inte konstigt att gamla godingar inte håller måttet längre i tävlingssammanhang. Jag kan visst känna att, fasen, denna skulle vunnit, det är en ÄKTA schlager. Men bara att acceptera, de äkta schlagerlåtarna går inte vidare o de har ingen chans. Nu handlar det mer om hur låten faller svenskarna i örat. Alltså är det lite ballad möter techno, rockabilly eller en komedi av en barnslig rollfigur som petar i näsan. Jag kan villigt erkänna att jag gillade alla bidragen som gått vidare, förutom den nästpetande bananen...
Det som väckte mest känsla hos mig idag va såklart Top Cats. Inte för att jag hörde ett ord av vad killen sjöng, alla min energi gick åt att spana in kontrabasen till höger i bild. Jag bara måste ha en sådan!!!! Jag är ganska övertygad om att jag varit en äkta rockabilly brud i ett förra liv. Det händer något i mig när jag hör sådan musik, ser de brylkrämsformade frisyrerna, frallebulleinspirerade uppsättningarna, prickiga klänningarna o dånande, blänkande "amerikanare". Vad hade inte suttit som en smäck då om inte en kontrabas! En sån här vill jag ha!!!! Såååå coool o jag kan se mig själv stå o spela ikvädd en röd klänning med vita prickar, en liten vit scarves runt halsen för att dölja ett missprydande sugmärke ;) o ha min kalufs i äkta Judit o Judit uppsättning! My goood vilken syn! :) Så e det någon som har sisådär en 5000 kr över att köpa present till mig för om två veckor, bara varsågod :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0