Prestationsångest...

Oj, nu fick jag lite prestationsångest! Va inne o läste på kusinens sambos blogg, som uppdateras varje dag, och såg att hon länkat till mig! Hjälp!!! Jag som varit riktigt urusel den sista tiden på att uppdatera... Men då får det bli nya tag!

Idag blir det inte mycket skrivet för jag har egentligen MASSOR att pyssla med! I em kommer min farmor o kusin hit o då vankas det smörgåstårta som borde varit gjord igår... Ja, ja, det går ganska snabbt o lätt när jag väl sätter igång. Har börjat iaf med att koka ägg så då är jag lite effektiv iaf medans jag sitter vid datorn.

Anledningen till dagens besök är att farmor fyller 85 år på fredag! 85 år, jisses, undrar om man blir så gammal? Det ska iaf bli väldigt skoj o träffa henne, det är alldeles för sällan vi ses. Jag antar alltid att det är någon hos henne men det är kanske inte alltid så. Hon har en stor barnaskara, större barnbarnsskara o nästan lika stor barnbarnsbarn skara. Med nio barn, 26 barnbarn och 14 barnbarns barn och 1 barnbarns barnbarn har man knåpat ihop en ganska stor familj faktiskt (med viss risk för felräkning)

Nu kan man ju tro att vi har en jättestor familj och har jätteroliga släktträffar men så är ju dock inte fallet med en sån här bunke folk. Alltid är det någon som är ovänner, några som inte tål varandra, snackar lite skit om alla osv osv och mitt i smeten står hon, farmor... Kan inte vara lätt och se all osämja mellan barn man själv burit på, fött och uppfostrat som sedan får personligheter man kanske inte önskat. Men man kan ju inte påverka allt som förälder... Tur jag bara har fyra att ta ansvar för och försöka hålla sams :) vilket inte alltid är det lättaste heller...

Det ska iaf bli väldigt skoj att träffa både henne o Patricia idag och jag tror att de tycker att det ska bli skoj o komma hit också. Förmodligen är både jag o syster helt utkonkurerade av våra barn med vad gör det! Huvudsaken är att vi ses och att farmor får se det lilla tillskottet i familjen!

Bilder kommer sen på det ätbara så ni får se hur fantastiskt duktiga jag o min syster e på att ordna kalajs ;) he he he, hoppas jag iaf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0