QX gaygala

Jodå, här sitter jag klistrad framför tv:n o glider in i gayvärlden. O som jag gillar det! Redan som väldigt ung, typ 6-7 år, va jag helt galen i After Dark! Min faster hade en gammal vhs med en show o när vi kom dit va det de enda jag ville se. Under uppväxten va det kanske inte det hippaste man kunde gilla, att titta på After dark, men vem brydde sig om det? Inte jag iaf. Har nog aldrig brytt mig om vad som är hippt o inte. Hejjar man på Mala IF o lyssnar på Michael Jackson, står för det o kommer levande ur tonåren ska man vara nöjd tycker jag :)

Så har jag en ganska öppen familj också, utom pappa som är värsta homofoben! Pratade med min mormor för en timme sedan o hon skulle absolut kolla på qx, efter att hon tittat på Skavlan för Timbaktu skulle va med där, hennes nya favvis :) Jag tycker att det är fantastiskt att vi lever i ett land där man faktiskt får älska vem man vill. Detta är också något jag predikar om för mina barn och jag har kommit ganska långt tycker jag när min 6 åring förklarar för sin morfar att man faktiskt kan var kär i en tjej om man vill eller att två killar kan vara kära. Vilket min pappa helst inte vill höra talas om. Det där med kroppskontakt, en manlig kram i all välmening, ger honom stora skälvan.

Jag har alltid gillat állas våran rosa dröm, Babsan! Kommer ihåg när hon va med i ett av de första kändis tävlingsprogramen på femman, tror jag, för hundra år sedan. Just nu kommer jag inte ihåg det men jag antar att min syster kommer att kommentera det rätta namnet. Något med stjärnorna va det iaf. Där låg iaf Babsan på hatthyllan i ngn gammal avsågad volvo i en tävlingsgren o "åmade" sig. Helt fantastiskt skoj tyckte jag redan då o ännu roligare med åren då jag sett både Babsan o Lars Åke på tv, en helt galet skoj man tycker jag. Blev aningen förvånad o väldigt glad när jag fick vänförfrågan på fb, med en profilbild som ett stort, rosa härligt moln!
Nu e det paus men snart smäller det igång igen. Inte annat än man blir lite avundsjuk på de där männen som e fasen så mkt snyggare än vilken kvinna som helst, eller det finns väl bara en som är det... Christer Lindarw



Kan inte låta bli o tänka på hur min pappa skulle se ut i denna utstyrsel, med tanke på att båda är män och i samma ålder...

Kommentarer
Postat av: LillStrumpa

Haha, pappa i den utstyrslen... Visserligen vet vi ju hur han ser ut i smink, men tror inte de blir så bra... :)Hette de inte Stjärna mot stjärna eller nåt sånt? Så jäkla bra de va... :)Fast roligast va nog de där programmet när Patrik Sjöberg trilla o de såg så roligt ut, men han skada sig riktigt ordentligt... :)

Vi har en helt underbar mormor som e helt med i vår egna lilla värld... :)

2012-02-11 @ 18:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0